luni, 29 iulie 2013

"Curcubee bosniace" și "Copilul scorpion"

Bosnian Rainbows și Scorpion Child ("a high energy twin-guitars band") sunt printre vârfurile verii în ceea ce privește noile apariții în rock, cu albumele lor eponime de debut ("Curcubeele"..,ce-i drept fiind anticipate de turneele începute în 2012).
Răutacioșii superficiali i'au numit deja pe texanii S.C. "epigoni Led Zeppelin" (cum s'a întamplat în anii '80 și cu germanii Kingdom Come, porecliți de detractori încă de la primele albume "Kingdom Clone"), alții mai atenți au nuanțat: ori și prin alte analogii (vocea lui Aryn Jonathan Black asociată cu Ronnie James Dio/era Rainbow, The Sweet, Slade), ori detectând incipiența unor caracteristici chiar originale în muzica trupei...Cea mai interesantă ipoteză mi s-a părut aceea lansată de un jurnalist care vede albumul apărut pe 21 iunie la casa Nuclear Blast ca unul foarte plauzibil perioadei active Led Zeppelin și care implicit ar fi avut loc în discografia fabulosului grup alături de clasicele "Houses Of The Holy", "Physical Graffiti" sau "Presence" (!). Vom vedea ce se va întâmpla cu acești tineri texani, dacă vor depăși alte trupe care au revitalizat  hard rock-ul și heavy metal-ul anilor '70: THE ANSWER, GRAVEYARD, GHOST, UNCLE ACID AND THE DEADBEATS, RIVAL SONS, WITCHCRAFT, THE SWORD, PURSON, etc.
//www.youtube.com/embed/nYw9hFeonW8"

În timp ce în cazul Bosnian Rainbows lucrurile's ceva mai complicate, fiind vorba de un nou proiect autoprodus al "eminenței cenușii" de la The Mars Volta, chitaristul Omar Rodriguez-Lopez, însă foarte diferit stilistic și de fostul grup și de mai toate numeroasele proiecte solo sau colaborări. Omar conduce din umbră noul band care o are în față pe talentata și atractiva vocalistă tex-mex & ex-Le Butcherettes, Teri Gender Bender (aka Teresa Suarez). O lungă înșiruire de scurte descrieri din presa mondială -toate de la pozitive în sus!- ar trebui nu să vă deruteze, ci să vă convingă să găsiți/ascultați albumul pentru a vă face apoi voi înșivă o opinie. Singurul impediment găsit de mine trupei deocamdată este faptul că anul trecut au apărut câteva bootlegs-uri live, cu sunet chiar bun (de ex. "Live at Luxor"/Cologne/De, 2012-09-06), versiunile unor piese concurând serios și diluând impactul variantelor de studio; în plus pe aceste "live"-uri apar și câteva teme inedite.

* Wikipedia: Genre(s): "Pop/Rock, Alternative/Indie Rock, Indie Electronic, Indie Pop"
* New Musical Express (NME): "Punky Prog"
* Mojo: "from fractured futuristic funk rock, to thorny melodic pop, to resonant power balladry, with roots in alternative, punk and electronic...but indeed a whole new direction"
* Kerrang!: "Woozy sounds and intricate soundscapes"
* All Music Guide: "an ode to goth rock and new wave...an alternative to Santigold, the Yeah Yeah Yeahs, or the Knife...a daring, excellent debut that is as compelling as it is ambitious."
* Paste Magazine: "post-rock and new wave"
* Consequence of Sound: "Teri Gender Bender is Chrissie Hynde, or Cherie Currie, or Siouxsie Sioux sings: new wave (“Dig Right in Me”, “Torn Maps”, “Red”), garage-pop (“Always on the Run”, “I Cry For You”), post-psychedelic pop (“Mother, Father, Set Us Free”).
(n-am tradus în românește, mulți din termenii descriptivi "sunând" mai bine în engleză, de'acolo de unde și provin).



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu