joi, 21 aprilie 2022

„Dedicated to you but...”....cu „Praf magic”, „Recif de coral Pacific”, „Spinoza”, „Recviem pentru Jack Kirby”, „Trauma”, ugEXPLODE și Atavistic...

"Cântece și versuri, subtitrări utile,
Fotografii de acțiune din viața reală, groază, nebunie.
Se poate întâmpla așa ceva?...
Când eram tânăr, cerul era albastru
Și toată lumea știa ce să facă
Dar acum astea au dispărut: televizorul contează
Mass-media și canalul (de știri)...
...Nu folosiți magneți
Geofizica te trimite înapoi" (la involuție)...

-The Soft Machine - „Dedicated to you but you weren't listening” (Volume II, 1969)


„NEWS/NEW ENTRIES”:



Soft Machine – Facelift France and Holland -2 CD live & DVD- (rec 1970, rel Cuneiform 2022)
Alternative Guitar Summit - Honoring Pat Martino, Volume 1 (HighNote, 2022)
....feat. Adam Rogers, Kurt Rosenwinkel, Fareed Haque, Sheryl Bailey, Rez Abbasi, Russell Malone, Dave Stryker, Nir Felder, Oz Noy, Joel Harrison, etc....

....ambele albume („^”) având ca sursă stocuri anterioare Wayside Music. Veteranii John Etheridge (gtr, 74 ani) și John Marshall (dr, 80) încă nu ajunseseră la Soft Machine în 1969 pe Volume Two -unde „legea” o făceau atunci High Hopper, Robert Wyatt și Mike Ratledge, inclusiv cu profeticele versuri din startul postării. Cei 2 John aveau să contribuie abia de la albumul Fifth (Marshall), respectiv Softs (Etheridge)...dar asta nu înseamnă că nu-i așteptăm cu mare interes în formula 2022, pentru ce-a însemnat per total trupa asta engleză inovatoare, la Gărâna XXVI în iulie în turneul de marcare a 55 ani de existență Soft Machine!

* Agnes Hvizdalek (voc) – Backstage -EP- (TakuRoku, 2020)
* Somi (Kakoma) – Zenzile: The Reimagination of Miriam Makeba (Salon Africana, Inc., 2022)
* Sal MoscaFor Lennie Tristano: Solo Piano 1970 & 1997 (Fresh Sound Records, 2022)
Stephan Crump (bass solo) – Rocket Love (Papillon Sounds, 2022)
Tritone Asylum – The Hideaway Sessions (Blue Canoe Records, 2022)
High Pulp – Pursuit of Ends (Anti-, 2022)
* John Stowell / Dave Glenn & The Hawcaptak QuartetViolin Memory (Origin, 2022)
* Darren Johnston (tr) – Life in Time (Origin, 2022)
* Ricky Ford (t-sax) – The Wailing Sounds of Ricky Ford: Paul's Scene (Whaling City Sound, 2022)
* Alan Braufman (a-sax & flt) - Live in New York City, February 8, 1975 -2 CD- (Valley of Search, 2022)....„Afro, free-jazz, loft music”...

* Ivo Perelman (t-sax) Quartet Magic Dust -2 CD- (Mahakala Music, 2022)
Matthew Shipp & Chad Fowler (p-no & sax) – Old Stories -2 CD- (Mahakala Music, 2022)
....cu William Parker - bass & shakuhachi, Christopher Parker - p-no, Chad Anderson - dr....
...așadar 2 albume duble de la casa de discuri M.M. a saxofonistului Chad Fowler remarcat și cu formula sa Dopolarians cu 2 albume semnalate de mine la vremea lor aici pe blog:
  - Dopolarians (Chad Fowler: sax) – The Bond (Mahakala Music, 2021)
  - Dopolarians (Chad Fowler: sax) – Garden Party (Mahakala Music, 2019)

Wadada Leo Smith, Henry Kaiser, Alex Varty – Pacifica Koral Reef (577 Records, 2021)
....un miting al trompetistului cu 2 chitariști, practic o singură temă improvizată de 55 min, dar altfel de o durată mult mai scurtă comparativ cu seturile sale succesive de 3 CD-uri din alte formule cu care ne obișnuise WLS în întâmpinarea aniversării a 80 ani din decembrie trecut...

John Zorn ( / Simulacrum) – Spinoza (Tzadik, 2022)
....cu un Bill Frisell debordant la chitară, amintind aici în piesa special compusă pentru el de perioada de "noise-jazz" din anii '80 și '90, inclusiv cu același Zorn...mai exact ambii acționând pe o plajă stilistică mai largă (deși nu una neobișnuită la saxofonist): „heavy metal, jazz, minimalism, prog-rock, atonality, noise, ambient moods, funk, and more”...

 


 -Fred Frith - Episode 30 - The ProgCast with Gregg Bendian:

Interviul de mai sus, cu ceea ce știam despre Fred Frith dar și cu unele lucruri acum aflate, mi l-a relevat pe bateristul GB mai puțin activ în ultima perioadă dar cu realizări mai mult decât notabile mai demult...cumul din care-am selectat/găsit/arhivat...și chiar ascultat, aceste albume:
* Gregg Bendian's InterzoneRequiem for Jack Kirby (Atavistic, 2001)
* Gregg Bendian's InterzoneMyriad (Atavistic, 2000)



Richard Leo Johnson and Gregg Bendian – Who Knew Charlie Shoe? (Cuneiform, 2007)
...fără a neglija ultimul titlu de la Cuneiform (brand de care mă ocup sistematic pe ambele bloguri), se distinge mai sus formula mai veche Interzone cu frații Cline (vezi coperta) cu tributul adus lui JK și inspirat de autorul de „comics”-uri...
...dar și următorul album: 
* The Flying Luttenbachers Trauma (ugEXPLODE, 2001)
...fără Bendian dar cu grafica aceluiași clasic Jack Kirby, altfel muzical o experiență pe măsura titlului pe larg detaliată în booklet (vezi pozele)...și unde liderul Weasel Walter (și propritarul casei) ne mai explică și de ce această muzică, deși improvizată, n-o poate numi cu termenul „free-jazz”, separat nici cu „jazz”, nici cu „free”... 







Fără îndoială merită pe acest blog, pentru observatorii curioși ai fenomenului jazz contemporan de peste ocean mai în amănunt, măcar un episod consacrat casei mai micuțe ugEXPLODE Records...

...azi însă acum la final, apropo de Gregg Bendian's Interzone, ceva despre mai cuprinzătoarea, deși nu tocmai actuala... 
Atavistic Records....circa 1990-2016, cu un catalog de 333 titluri, majoritatea din anii '00...


...logo-ul grafic nu-i prea arătos, în schimb fonic/acustic pentru catalog găsim aici un generos și provocator...
 "Profil:
Descoperind noi terenuri, depășind toate granițele și recunoscând că nu există limite în vedere, simțire și mai ales în sunet, Atavistic Records a fost un catalizator pentru lucrări experimentale vitale în orașul său natal Chicago și în întreaga lume. Stilurile lansate de „label” includ experimental/ambient, free jazz, post-rock și multe altele.”....


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu