Când pe la începutul lui martie îl descopeream pe David Garland considerându-l revelația setului postării și al perioadei, reușeam să acopăr o bună parte a discografiei, minus vreo 3-4 titluri. Abia spre sfârșitul lunii respective avea însă să apară exclusiv pe format digital „4 CDul” cel nou abia acum în decembrie descoperit de mine, după ce între timp găsisem și „Conversații...” și eponimul „Lumile dragostei” (vezi mai jos), singurul material în trio cu doamnele Cinnie Cole (banjo & synthesizer) și Ikue Mori (drums, electronics)...și datorită cărora îmi face cea mai mare plăcere să le comentez și să vi le recomand azi cu suportul opiniilor unor somități în materie.
Pentru rememorare, setul din martie fusese acesta, din care se remarca tripleta „Cântecelor de control”:
* David Garland (p-no, gtr, voc, clart, flute, accordion) - Control Songs (Review, 1986)...."Jazz, Art Rock, Avantgarde"
* David Garland - I Guess I Just Wasn't Made for These Times: D.G. performs Brian Wilson (MSI, 1993)
* David Garland - Togetherness (Control Songs, Vol.2) (Ergodic, 1999)
* David Garland with Brian Dewan & Will Holshouser - My Vortex Camera: Control Songs, Vol.3 (Review, 2000)
* David Garland - On the Other Side of the Window (Review, 2003)
* David Garland - Noise in You (Family Vineyard, 2007)
Ei bine, noile găselnițe confirmă, dacă mai era necesar, valoarea și originalitatea acestui artist:
* David Garland – Conversations with the Cinnamon Skeleton (Self-Released, 2012)
...album despre carte nimeni altul decât Robert Wyatt (Soft Machine, etc., etc.) spunea:
„Cântece spirituale și melancolice aranjate și interpretate cu-atâta grijă și har și cu o originalitate naturală neforțată; David Garland și amicii săi au comis-o din nou!”
„Paleta de sunete, texte, instrumente și muzicieni invitați în părți variate și distincte formează coerent cântece structural nuanțate care refigurează sunetul experimental din New York etalat întro surprinzătoare accesibilitate...reflectând din partea baritonalului David Garland cunoașterea angajată atât a scenei avangardiste „underground” cât și a celei uzuale de fiecare zi, din „mainstream”-ul suprateran”, evidenția și jurnalistul englez Alex Gallacher / Folk Radio UK.
...album despre carte nimeni altul decât Robert Wyatt (Soft Machine, etc., etc.) spunea:
„Cântece spirituale și melancolice aranjate și interpretate cu-atâta grijă și har și cu o originalitate naturală neforțată; David Garland și amicii săi au comis-o din nou!”
„Paleta de sunete, texte, instrumente și muzicieni invitați în părți variate și distincte formează coerent cântece structural nuanțate care refigurează sunetul experimental din New York etalat întro surprinzătoare accesibilitate...reflectând din partea baritonalului David Garland cunoașterea angajată atât a scenei avangardiste „underground” cât și a celei uzuale de fiecare zi, din „mainstream”-ul suprateran”, evidenția și jurnalistul englez Alex Gallacher / Folk Radio UK.
„- David Garland : music, lyrics, vocals, string arrangements, 12-string guitar, drone-modified 12-string guitar, clarinet, flute, piano, Dulcitone, bass, etc.
- Vashti Bunyan : vocals on Like a Blanket, The Long View, and The Trees Agreed.
- Sean Lennon : vocals on The Long View, Maybe (We Won't Wait So Long), and Lightning Shine ; electric guitar and drums on Maybe (We Won't Wait So Long).
- Charlotte Kemp Muhl : vocals on The Long View, Maybe (We Won't Wait So Long), and Lightning Shine ; accordion on Maybe (We Won't Wait So Long).
- Osso (Rob Moose, Olivier Manchon, Marla Hansen, Maria Bella Jeffers) : string quartet on Not There Yet, What I Wanted to Say, and Forever.
- Otto Hauser : drums on Like a Blanket, What I Wanted to Say, and The Trees Agreed.
- Kenji Garland : acoustic feedback guitar on What I Wanted to Say ; inventor/builder of the drone-modified 12-string guitar.
- The Garland family chorus (Anne Garland, Kenji Garland and David Garland) : backing vocals on Splinter Heart, and The Trees Agreed.
Produced and mixed by D.G.”
- Vashti Bunyan : vocals on Like a Blanket, The Long View, and The Trees Agreed.
- Sean Lennon : vocals on The Long View, Maybe (We Won't Wait So Long), and Lightning Shine ; electric guitar and drums on Maybe (We Won't Wait So Long).
- Charlotte Kemp Muhl : vocals on The Long View, Maybe (We Won't Wait So Long), and Lightning Shine ; accordion on Maybe (We Won't Wait So Long).
- Osso (Rob Moose, Olivier Manchon, Marla Hansen, Maria Bella Jeffers) : string quartet on Not There Yet, What I Wanted to Say, and Forever.
- Otto Hauser : drums on Like a Blanket, What I Wanted to Say, and The Trees Agreed.
- Kenji Garland : acoustic feedback guitar on What I Wanted to Say ; inventor/builder of the drone-modified 12-string guitar.
- The Garland family chorus (Anne Garland, Kenji Garland and David Garland) : backing vocals on Splinter Heart, and The Trees Agreed.
Produced and mixed by D.G.”
* The Worlds of Love (Cinnie Cole, David Garland & Ikue Mori) – S/T (LP 1989 / CD Review, 2000)....„art rock electronic, avantgarde, experimental”
- David Garland: Percussion, Performer [Vibrolute], Producer, Mixed By, Artwork
Album interesant singular ca formulă dar care prin cele 2 partenere deschide alte orizonturi sonore de explorat (vezi recomandările de la final). Coperțile sunt lucrări ale muzicianului, le-am postat pe ambele față-verso.
* David Garland – Time Out of Joint -music for modified guitar- (2014)
...este un album experimental la chitara solo modificată de fiul său Keiji. Aș zice chiar cel mai experimental, având în vedere și lipsa vocii.
Tot ce-am amintit până aici este preludiul la „Absolutely stunning!”..., părerea lui John Zorn despre noul:
* David Garland – Verdancy -4 CD- (Tall Owl Audio, 2018)
Trailer:https://davidgarland.com/
Full album...over 4 hours of music:
https://www.youtube.com/watch?v=Tyf3LiWIlLE
- David Garland: music, lyrics, vocals, arrangements, modified 12-string guitar, clarinet, flutes, piano, bowed psaltery, etc. • Iva Bittová: vocal and violin • Yoko Ono: words and voice • Julian Lampert: double bass • Arone Dyer: vocal • Robin Dann: vocal • Steve Gorn: bansuri flute • Adam Pierce: drums • Otto Hauser: percussion • Christine Gummere: cello • Jonathan Talbott: viola • Kyle Gann: piano • Jared Samuel: vocal
Ce-ar mai putea fi adăugat la „Absolutely stunning!”-ul lui John Zorn, mai ales dacă ne-amintim și de laudele anterioare ale lui Robert Wyatt? Cred -de fapt sunt mai mult ca sigur- că nu există pe lume alt artist sau trupă care să obțină asemenea aprecieri de la 2 monștrii sacri în viață, 2 adevărate instituții muzicale fără expunere și fani în Ro pentru că n-au fost din câte știu niciodată invitați „live”!
Am mai găsit la albumul de peste 4 ore câteva opinii „scânteietoare” pe care nu le mai traduc mot-à-mot:
* “A profoundly coherent and surprising world of immersive sound…the sound of the composer acknowledging and undoing centuries of accumulated tradition and culture to get back to something close to pure music and first mind…nothing less than a new world of revelatory music.” —John Burdick, Hudson Valley One
* “Lovely, lush, beautiful…Sparkling and weird at the same time; and I love it so much!” —Irene Trudel, WFMU
* “Verdancy is a staggering, shape-shifting, four-hour journey…a deep dive that goes against everything we’ve been told about how the overwhelming digital age intake of music is supposed to work, but Garland did it anyway. It’s a bold artistic statement that’s quixotic and rewarding in equal measure.” —Jim Allen, Album of the Day, Bandcamp Daily
Vă mai recomand din creațiile expuse pe site-ul artistului, vizibil-audibile pe variate platforme digitale -alături de link-ul care permite audiția INTEGRALĂ deja amintit-, incluzând și crâmpee din perioada sa de prezentator și realizator de emisiuni la radio, unul important american cu frecvență națională în care David invita săptămânal artiști în maniera „live in studio” în care făcea emisiuni dincoace de ocean ani de zile celebrul promotor britanic, regretatul John Peel.
Pe Vimeo:
: The Long View / directed by Takahiro Kimora, animated by Rui Miyoshi (4:08)
: Povídej mi / with Iva Bittová , video by Alon Koppel (14:15)
: Improv / with Sean Ono Lennon, playing guitars modified with electronics by Kenji Garland (01:22)
: Diorama / directed, filmed & edited by Amber Benson and Adam Busch, shot on super-8 film (6:14)
: I Am an I-Beam Girder (1985) (4:44)
Pe YouTube:
: Like a Blanket / with Vashti Bunyan (5:33)
: Straight Flight Would Be Fatal (6:08)
- "Spinning On Air" In-studio Performances:
: Van Dyke Parks “Heroes and Villains”
: Yoko Ono and John Zorn: Improvisation, Live in The Greene Space
: Nature Theater of Oklahoma “Life and Times Episode 1”
: Jenny Hval “That Battle Is Over”
: Laura Marling “Walk Alone”
Îmi rămân ca necunoscute 2 albume, poate mă ajută cineva în sensul ăsta:
* Reveal: limited 300 copies edition CD, 2006
David Garland: vocals and 12-string guitar
* Long Song: CDR, 2007 (limited edition)
3-D blue and red anaglyph glasses included
cover art by David Garland
- David Garland: voice, bowed psaltery, soprano and tenor recorders • Sally Swisher: voice • Larry Lewis: banjo • Paul Henle: marimba • Paul Galasso: cello
Recorded June 7, 1981, at The Kitchen, 484 Broome Street, NYC
Recomandări:
* Cinnie Cole, LaDonna Smith, Davey Williams – Locales for Ecstasy (Trans Museq 9, 1987)
...plus numeroase albume ale violonistei LaDonna Smith sau electronistei percusive Ikue Mori, artiste oricând „calificabile” (mai ales japoneza!) pentru postări și abordări separate cu ele în prim-plan.
Recomandări:
* Cinnie Cole, LaDonna Smith, Davey Williams – Locales for Ecstasy (Trans Museq 9, 1987)
...plus numeroase albume ale violonistei LaDonna Smith sau electronistei percusive Ikue Mori, artiste oricând „calificabile” (mai ales japoneza!) pentru postări și abordări separate cu ele în prim-plan.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu