...Primite de la Radu Ciobanu / Bacău:
-Sello Galane: Pula (Live in concert):
-BIMHUIS TV | Kasia Pietrzko Trio (september 25th 2019):
...apropo de pianista poloneză pe afiș la Gărâna XXIV (6-9 august):
...cu ultimul artist străin anunțat în line-up:
-Markus Stockhausen - LUCID DREAMER (from WILD LIFE -3 CD- OKeh/Sony)
...Dacă n-o să ajung la Gărâna anul acesta, am la Markus & co. acest paleativ:
....In concert at the WDR Jazz Fest in Gütersloh on February 3rd, 2018:
...sau mă voi consola ascultând (din) cele aproape 3 ore ale noului triplu set:
* Markus Stockhausen – Wild Life -3 CD- (OKeh/Sony Music, 2020)
NEWS:
* Charles Tolliver (tr) – Connect (Gearbox Records, 2020)
* Eddie Henderson (tr) – Shuffle and Deal (Smoke Sessions, 2020)
* Paul Kelly & Paul Grabowsky – Please Leave Your Light On (Cooking Vinyl Limited, 2020)
* The Greyboy Allstars – Como De Allstars (Knowledge Room Recordings, 2020)....„soul-jazz, funk”
* Joachim Kühn & Trummerschlunk – Playing Probabilities (ACT Music, 2020)
....După ce au conlucrat o lungă perioadă în postură de muzician, respectiv inginer de sunet, iată-i aici pe aceiași, după 3 zile de improvizații și 6 ore în studio, întro extensie în afara zonei lor de confort în care iconicul pianist de 76 ani face cuplu cu electronistul experimentalist Klaus „Trummerschlunk“ Scheuermann (de circa 30 ani), într-un melanj de „free jazz, techno, ambient & cinematographic soundscapes” la care ulterior Tom Berkmann a adăugat părți de bas. Clar, un album peste nivelul mediu creativ al ofertelor de la ACT, cu a fost și anterioara colaborare a veteranului de la începutul anului tot cu un muzician tânăr:.
- Joachim Kühn & Mateusz Smoczyński – Speaking Sound (ACT Music, 2020)
* Regina Carter (vln) – Swing States: Harmony in the Battleground (Tiger Turn, 2020)
* Natalie Duncan (p-no & voc) – Free (Fallen Tree 1Hundred, 2020)
* The Mark Masters Ensemble featuring Gary Smulyan – Night Talk: The Alec Wilder Songbook (Capri Records, 2020)
* Alain Mallet Mutt Slang II – A Wake of Sorrows Engulfed in Rage (Origin, 2020)
....album al unei formule extinse influențat de „tragedia cu multe fațete”...și cu încasările parțial donate de liderul pianist mișcării BLM/„Black Lives Matter”...
* Makaya McCraven – Universal Beings: E & F Sides -LP- (International Anthem, 2020)
....o extensie a 2 LP-ului din 2018...
* Art Hirahara (p-no) – Balance Point (Posi-Tone, 2020)
* Masa Takumi (Japan/USA) – Heritage (Domo Music Group, 2020)....„electronic, jazz, world”
......Urmând necunoscutelor Stars Falling (2016) și Deep Down (2017), vine Moștenirea, poate cel mai atractiv și interesant album al întregului set din această postare -alături de cel al „Maximaliștilor Neptunieni” belgieni (vezi mai jos)-, amintind de momente pe care eu le consider de vârf creativ, deși totodată accesibile, ale altor conaționali celebrii: Ryuichi Sakamoto (ex. Neo Geo, Beauty sau Heartbeat), cu o „tușă” indusă de veteranul electronist Kitaro, nu întâmplător tocmai proprietarul casei Domo Music Group.
-MASA TAKUMI - HERITAGE (Official Music Video):
-MASA TAKUMI - Stars Falling:
-MASA TAKUMI - Deep Down:
* Okuden Quartet (Mat Walerian) – Every Dog Has His Day But It Doesn't Matter... -2 CD- (ESP-Disk', 2020)
„Personnel:
- CD 1: Mat Walerian: saxophone, alto; Matthew Shipp: piano; William Parker: bass; Hamid Drake: percussion.
- CD 2: Mat Walerian: bass clarinet, soprano clarinet, flute; William Parker: shakuhachi; Hamid Drake: drums.”
* (Sam) Shackleton & (Wacław) Zimpel (UK/Poland) – Primal Forms (Cosmo Rhythmatic, 2020)
...album etichetat „a new form of ritual trance music”, „în ton” cu alte precedente realizări din ultima vreme ale clarinetistului polonez, cel puțin amintite dacă nu descrise pe blog, cel mai apropiat fiind Long Weekend, EP-ul cu James Holden. Alte referințe întâlnite prin „reviews”-uri: minimalismul lui Steve Reich, „fusion”-ul lui Miles Davis (Bitches Brew), „krautrock”-ul lui Faust (C’est Com…Com…Complique)....
* Neptunian Maximalism (Belgium) – Éons -3 CD- (I, Voidhanger Records, 2020)
....format în 2018 de multi-instrumentistul Guillaume Cazalet și saxofonistul Jean-Jacques Duerinckx, „real drone orchestra” cu prescurtarea NNMM ajunge azi la momentul unei lucrări monumentale de 123 minute în 3 capitole epice care au de-a face cu jazzul spiritual gen „Ascension-era John Coltrane”, cosmogonic de tip Sun Ra Arkestra ori cu trupa „drone-metal master” Sunn O))), dar cu elemente întâlnite și la Earth, Acid Mothers Temple, Swans sau Motorpsycho...deci o plajă largă de la „stoner/black-doom metal”, „noise/psychedelic rock”, „spectral soundscapes”, muzică tribală și invocații șamanice, până la „free jazz”...(și atenție: n-am folosit nici pe jumătate din termenii descriptivi folosiți pe platforma bandcamp.com, cum nu m-am referit nici la trioul Aluk Todolo al cărui „Occult Rock” deocamdată nu-l cunosc). De remarcat și coperta cu totul și cu totul în spiritul muzicii (vezi mai sus), plus cele câteva comentarii de pe bandcamp.com în care mai apar și alte analogii/comparații stilistice, plus ingeniosul hibrid aliterat „Sunn Ra)))Arkestra”....
-NEPTUNIAN MAXIMALISM - Éons (New Full Album) 2020 - I, Voidhanger Records:
* Peter Brötzmann & Fred Lonberg-Holm – Memories of a Tunicate (Relative Pitch, 2020)
....după 2 albume „live” (vezi mai jos), iată-l pe primul de studio al cuplului, cu „cellistul” suedez venit cu experiențele acumulate cu Joe McPhee, Ken Vandermark, Dave Rempis, Peter Brötzmann Chicago Tentet, ADA trio cu Paal Nilssen-Love...ori ca lider al propriilor sale triouri, cuartete sau la The Lightbox Orchestra.
- CD: The Brain Of the Dog in Sections (Atavistic, 2009)
- LP: Ouroboros (Astral Spirits/Monofonus Press, 2018)
RESTANȚE, DESCOPERIRI:
* Bendik Hofseth (Norway) – Atonement (C+C Records, 2018)
....„Bendik Hofseth (sax, voc, p-no), cu Paolo Vinaccia (drums), Mike Mainieri (vibraphone), Helge Iberg (piano), Mats Eilertsen (acoustic bass), Audun Erlien (electric bass), Jan Erik Kongshaug & Giert Clausen (sound)”
* Swiss Percussion Group & Carolyn Leonhart – Glass Songs (Percords/RecRec Medien AG, 1998)
* Carolyn Leonhart – Carolyn Leonhart (TM Factory/Japan, 1992)
* Carolyn Leonhart & Wayne Escoffery – Tides of Yesterday (SaVant, 2010)
...iată 3 albume elocvente cu frumoasa dar și talentata vocalistă americancă, până de curând soția saxofonistului Wayne Escoffery, dar pe care cei mai mulți o știu doar pentru contribuțiile ei „backing vocals” la Steely Dan: Two Against Nature (2001) și Everything Must Go (2003)...cu accente...transparente în plus puse pe primul dintre cele 3 pe care nu doar că se aud obiecte și instrumente făcute ingenios aproape exclusiv din sticlă, dar însăși coperta și tot ambalajul este realizat așa (!)...
* Krzysia Górniak (gtr, Poland) – Emotions (Diuna Club, 2009)
* Horace Tapscott with the Pan Afrikan People(')s Arkestra – Ancestral Echoes: The Covina Sessions, 1976 (Dark Tree, 2020)
Suport:
* Horace Tapscott with the Pan Afrikan Peoples Arkestra & the Great Voice of UGMAA – Why Don't You Listen? -Live at LACMA, 1998- (Dark Tree, 2019)
....2 excelente „noi” mărturii ale creativității pianistului clasic californian H. Tapscott -„muzica noastră este mai mult contributivă decât competitivă”- cu grupul său de o „geometrie variabilă” numit și prescurtat P.A.P.A. (sau „The Ark”), constituit în 1961 și menit a pune accentul pe jazzul de sorginte afro-americană. (componență „variabilă” pentru că, deși cu peste 20 membrii, numai 2 sunt prezenți pe ambele albume)...
(de revăzut și LIVE at I.C.U.U. 1972-1981 -2 CD Compilation- (Soul Jazz Records, 2019)
LATEST NEW:
* Joe Fiedler's Big Sackbut – Live in Graz (Multiphonics Music, 2020)
...cu 3 tromboane și o tuba la activ, Joe Fiedler & comp. fac pe acest al 3-lea album al formulei existente de aproape 10 ani dovada unui „amplu profesionalism” balansat cu un sănătos umor și mult ritm...deși fără secție ritmică, inclusiv în „Devil Woman” a lui Charles Mingus și în 3 compoziții semnate de Roswell Rudd....
N-am mai adăugat de data asta în afară de coperți ca suport video, în afară de cele 2 preferințe personale, link-uri YouTube (Vimeo, etc)...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu