luni, 1 februarie 2021

Ecouri cvadruplate la „Configurație”....și set de noutăți...„textenuate” cu Gordon Grdina Nomad Trio, PRAED Orchestra!, Dudu Pukwana, Marcos Resende & Index (X 2), etc....

MK:
„Hi Victor, bine că ai amintit de John Law cu albumul Configuration, pianist pe care l-am pierdut din focus cu toate că mi-au plăcut mult albumele sale Abacus (cu un saxofonist de exceptie Jon Lloyd) și "Giant Leaves" în trio cu Tim Wells și Paul Clarvis, tipice pt. jazzul „free/avant” britanic așa de solid și divers! Au mai colaborat (Law si Lloyd) la casa Leo Records pe două albume deosebite: Syzygy și Head! pe la începutul anilor '90, mai mult decât satisfăcătoare!”
....Albumul era recomandat în postarea trecută de fapt de Horațiu Cădariu / Satu-Mare, astfel s-au „configurat” alte 4 enumerate de MK căruia-i mulțumesc pentru comentariu:
* John Law QuartetAbacus (hatOLOGY, 2001)
* John Law, Tim Wells, Paul Clarvis ‎– Giant Leaves (Autumn Steps) (FMR, 1996)
* The Jon Lloyd QuartetSyzygy (Leo Records, 1990)
* The Jon Lloyd QuartetHead! (Leo Records, 1993)
...nefiind nicio legătură de rudenie între Jon și alt saxofonist mult mai cunoscut, veteranul american Charles Lloyd.





Apropo de "British free-form jazz", extrag din postarea de pe blogul paralel asta:
Group Sounds Four & Five - Black & White Raga (rec. 1965 & 1966, rel. Jazz In Britain/JIB, 2020)
....este o restanță dintr-un stoc mai vechi Wayside Music cu material rar și original provenit din 2 sesiuni presupuse anterior pierdute sau neînregistrate de grupurile de la mijlocul anilor '60 ale lui Henry Lowther (tr) și Lyn Dobson (t-sax) și considerat „una dintre verigile lipsă în dezvoltarea "British free-form jazz"-ului”.
Sesiunea Group Sounds Four îl include pe Jack Bruce care contribuie cu o compoziție originală niciodată înregistrată altfel. Mai apar în formula de 5 Ron Rubin (bass), Ken McCarthy (p-no) și nu în ultimul rând, în ambele sesiuni, bateristul Jon Hiseman (?!), ulterior la Colosseum (I & II)... 




În ideea de a cuprinde cât mai multe noi apariții, postările mele au devenit, contrar introducerii de azi, tot mai sintetic-telegrafice cu rare dezvoltări, foarte bine definite -minus extenuarea!- de acest termen găsit aseară la Liviu Balint / Oradea, printre altele autorul-inventator al „picteziilor” (poezii picturale):
"textenuare*: o stare. A celui care-ar vrea să scrie, dar e extenuat și texte n-are. (*cuvîntul nu există, dar dacă apare e musai să fie într-o carte și ea în curs de epuizare)".
Termenul îl împrumut ca să se refere la formă pentru că în fond texte în engleză eu îmi atașez pedant la fiecare titlu și dacă ar fi interesul și curiozitatea mai mare aș livra mai multe date descriptive ori chiar mici recenzii și în românește...dar pentru că nu prea e, insist mai mult pe sofisticarea continuă a criteriilor de grupare ale mai micilor (sau „micilor”) pachețele, în caz de nevoie operând și acumulările deja masive ale acestor bloguri care oferă indicii ajutător-complementare și unora dintre noutăți celui care ar avea răbdarea să caute...

NEWS:

* John Dwyer, Nick Murray, Brad Caulkins, Tom Dolas, Greg CoatesWitch Egg -LP- (Rock is Hell Records, 2021)
* The Invisible SessionEchoes of Africa (Space Echo, 2021)
* Hal Galper QuintetLive at the Berlin Philharmonic 1977 -2 CD- (Origin, 2021)
* Delvon Lamarr Organ TrioI Told You So (Colemine Records, 2021)
Shai Maestro (p-no) – Human (ECM, 2021)
* Joe Lovano Trio Tapestry (with Marilyn Crispell & Carmen Castaldi) – Garden of Expression (ECM, 2021)
* Diego Pinera (dr, Uruguay/Germany) – Odd Wisdom (ACT Music, 2021)
* Enrico Pieranunzi (p-no) & Bert Joris (tr) – Afterglow (Challenge, 2021)
* Franco Ambrosetti (tr) BandLost Within You (Unit Records, 2021)
* Nicki & Patrick AdamsLynx (Sunnyside, 2021)
* Leon Lee Dorsey (bass) – Thank You Mr. Mabern (JazzAvenue, 2021)

* Will Glaser, Matthew Herd, Liam NobleClimbing in Circles (Ubuntu Music, 2021)
   - Will Glaser & Liam NobleClimbing in Circles, Part 2 (Ubuntu Music, 2019)
The Warriors of the Wonderful Sound – Soundpath (Clean Feed, 2020)
* Gordon Grdina's Nomad Trio (Canada) – Nomad (Skirl Records, 2020)
....G.G.: gtr & oud, Matt Mitchell: p-no, Jim Black: dr
 -Benbow

Kari Ikonen (p-no, Finland) – Impressions, Improvisations and Compositions (Ozella, 2021)
* Elsa Nilsson (flt) Quartet (Sweden) – Dark Is Light Is (Self-released, 2020) 



* PRAED Orchestra! (Raed Yassin & Paed Conca, Egypt) – Live In Sharjah -3 LP- (Morphine Records, 2020)
....„world jazz” experimental bine ancorat în stilul tradițional urban dominant „shaabi” și în mai puțin oficialul cult „mouled”, lucrare expusă în forma unei opere populare în 3 acte cu toate temele de peste 10 min printre care și  frumos „asamblata” „Embassy of Embarrassment”...

* Dudu Pukwana (sax, South Africa/UK) – Dudu Pukwana and the ‘Spears’ (Matsuli Music 1969, remastered 2020)

 -Dudu Pukwana & Spear ‎– Flute Music (1975):

* Friends (Marc Cohen, John Abercrombie, Clint Houston, Jeff Williams) - Friends (Oblivion Records, 1973)
Bauhaus (Italy) - Stairway to Escher (rec 1974, rel Akama 2003)



* Marcos Resende & Index (Brazil) – S/T (rec. 1976, rel. Far Out Recordings, 2021)
Marcos Resende & Index (Brazil) – Festa Para Um Novo Rei (Phonogram, 1978)
....primul, o restanță istorică deși fără veleități inovatoare: albumul de debut de jazz & funk al claviaturistului brazilian și a trupei sale, disc făcut posibil datorită benzii de magnetofon „master” care s-a păstrat suficient de bine în colecția de amintiri a liderului ca să poată fi folosită abia acum și să concureze albumul următor cronologic, până acum singurul care se editase, din 1978...  
 -MARCOS RESENDE & INDEX - Festa Para Um Novo Rei LP 1978 Full Album:

* Cédric Chauveau Trio (with Mourad Benhammou & Nicola Sabato) – It's Only a Paper Moon (Disques Black & Blue, 2016)
* Cyrille AiméeMove On: A Sondheim Adventure (2019)
....avem aici la urmă 2 nume de artiști de pe afișul viitorului festival de jazz din Deva 2021 (preluate via Facebook), dar pe cât de bine ar fi să se poată desfășura evenimentul în condițiile pandemiei „in progress”, pe atât de pompoase sunt descrierile acestor artiști, fiind deocamdată „subțire” totuși ca și calibru/nivel valoric la ceea ce poate oferi jazzul contemporan azi...sper să fiu contrazis la următorii anunțați în „line-up”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu