* Dave Holland – Another Land (Edition, 2021)
* Wadada Leo Smith – Trumpet -3 CD- (Tum Records, 2021)
* Wadada Leo Smith – Trumpet -3 CD- (Tum Records, 2021)
* Portico Quartet – Terrain (Gondwana Records, 2021)
* Vincent Meissner Trio – Bewegtes Feld (ACT Music, 2021)
* Birgit Minichmayr, Quadro Nuevo, Bernd Lhotzky – As an Unperfect Actor (Nine Shakespeare Sonnets) (ACT Music, 2021)
* John Dwyer – Moon Drenched (Castle Face Records, 2021)* George Cables (p-no) – Too Close for Comfort (HighNote, 2021)
* Richard X Bennett (p-no) – R X B 3 (Ubuntu Music, 2021)
* Brent Jensen (a-sax) – More Sounds of a Dry Martini (Origin, 2021)
* John Zorn – Heaven and Earth Magick (Tzadik, 2021)
* Anna Webber (sax & clar) – Idiom -2 CD- (Pi Recordings, 2021)
* Jaubi (Pakistan) – Nafs at Peace (Astigmatic Records, 2021)
* Hailu Mergia & The Walias Band (Ethiopia) – Tezeta (1975, remastered Awesome Tapes from Africa, 2021)
* Sunny Jain (dr & dhol, Red Baraat bandleader) – Phoenix Rise (Sinj Rec./Jain Sounds LLC, 2021)
* João Donato, Adrian Younge, Ali Shaheed Muhammad – JID007 (Jazz is Dead, 2021)
* Miriam Makeba – Keep Me in Mind (1970, remastered 2021)
...cam acesta ar fi azi setul regular de noutăți fără remarci deosebite, poate doar eclecticul multi-instrumentist californian John Dwyer (Osees, etc) și brazilianul pianist de bossa nova octogenar João Donato (de Oliveira Neto), „muzician al muzicienilor” considerat a fi evaluat alături de...și foarte apreciat de legendari precum Antonio Carlos Jobim sau João Gilberto...
Moon Drenched
Completări, restanțe:
* Slava Ganelin and Ned Rothenberg – Falling Into Place -Live in Jaffa- (Auris, 2006)
* Tomasz Chyla (vln) Quintet (Poland) – Circlesongs (Polskie Radio, 2018)
* Sixun (France) – L'Eau de Là (Bleu Citron/Verve, 1990)
* Slava Ganelin and Ned Rothenberg – Falling Into Place -Live in Jaffa- (Auris, 2006)
* Tomasz Chyla (vln) Quintet (Poland) – Circlesongs (Polskie Radio, 2018)
* Sixun (France) – L'Eau de Là (Bleu Citron/Verve, 1990)
* Howard Riley (p-no) - Flight (Turtle LP 1971, FMR CD 1995)
* John Taylor (p-no) - Pause, and Think Again (Turtle, 1971)
* Mike Osborne (a-sax & clar) - Outback (Turtle, 1970)
* John Taylor (p-no) - Pause, and Think Again (Turtle, 1971)
* Mike Osborne (a-sax & clar) - Outback (Turtle, 1970)
...am selectat din primul stoc al lunii de la Wayside Music aceste 3 albume nou găsite de jazz de la o casă rară de discuri Turtle Records cu britanici, specialitatea amicului MK din Germania care-i urmărește de multă vreme cumulat pe 3 generații de muzicieni (cu întrepătrunderi).
...și câteva impresii extrase din conversațiile noastre recente via WhatsApp:
Ecouri la Moers Festival...R.I.P. Peter Hollinger (67) (dr & perc)...
MK: Moers 2021: Joe McPhee cu Decoy: "...on July 17, 1967, John Coltrane, saxophone supreme, gone...and he is never coming back..." La "vocals" încă nu l-am auzit pe McPhee cântând/recitând... un omagiu adus marelui Coltrane, cu organist (Alexander Hawkins) și secție ritmică de excepție, John Edwards și Hamid Drake! Fain concert!!!...Pe Hawkins îl urmăresc de când este membru în minunatul Convergence Quartet cu John Edwards, Taylor Ho Bynum și Harris Eisenstadt: o trupă euro-americană reunind interesele „free” de pe ambele continente, din păcate cu interes minimal la marele public...dar asta este aproape „normal” când este vorba de calitate!”
Eu: Totusi...să aduci omagiu lui Coltrane punând formulei grupului ca nume un titlu de album de-a lui Miles Davis?....ori o fi vreo ironie (răutăcioasă)?...sau argument de marketing?...Altfel, foarte bine ai punctat, interesul la public scade proporțional cu creșterea originalității, foarte trist fenomen...
MK: „La anumite trupe și albume aprecierea vine mai târziu, de multe ori când nici nu mai există...poate că ascultătorii au nevoie de timp pt. a fixa și interpreta/compara o muzică cu care nu sunt confruntați la radio sau TV (care este și exact estetica și logo-ul de la Moers și al revistei Jazzthetik, adaug eu aici)...„M-am uitat în sfârșit la concertul trioului Back To Basics (Frith/Ambarchi/Mendoza) de care am fost așa de curios...în loc de trei chitare, foarte multe efecte și procesări de sunet prin dispozitive electronice...„sound” deloc ușor de digerat, dar dacă te lași implicat în dramaturgia sonoră, totuși interesant! De la Ava Mendoza m-am așteptat totuși la intervenții chitaristice mai contrastante cu sonoritatea generală, încercate pe alocuri...dar prea timid pt. a se profila decisiv.
Cred că este și greu să ieși din umbra extravaganțelor acustice ale unui Fred Frith atunci când ești parte a formației sale, din cauza asta procesul muzical poate că nici nu este unul prea democratic ci efectul prezenței lui copleșitoare...”
Eu: Ascult câte ceva cu Peter Hollinger, baterist berlinez de câteva zile devenit un clasic, se pare că s-a sinucis (?!)...albume/colaborări din anii '80 si '90.
MK: „Uf...ce veste tristă, îl cunosc bine pe Peter Hollinger de la colaborarea cu Slawterhaus, trupă de pe coordonate free-jazz/improvizație, cu Jon Rose, Dietmar Diesner și Johannes Bauer, grupare care nu a luat niciodată prizonieri (muzicali) (?). Din presa din Berlin am aflat că s-ar fi sinucis din cauza evacuării silite din imobilul în care trăia începând din anii '80, în cartierul berlinez Kreuzberg ("Dealul Crucii"). A folosit ca elemente de percuție inclusiv obiecte găsite în gunoiul stradal și a activat pe coordonate punk și rock, „alunecând” și în lumi acustice experimentale!
Se pare că a fost o victimă socio-politică a fenomenului "gentrification", un trend capitalist socio-economic al schimbărilor structurale din marile orașe în favoarea capitalului sporit al noilor investitori mai potenți din punct de vedere financiar!!!”
Eu: Mda...asta-mi amintește, pe lângă ofensiva de multe ori fără scrupule a samsarilor imobiliari și de pe la noi, de un album generat de acest fenomen, Chávez Ravine a lui Ry Cooder din 2005: un întreg cartier strămutat forțat de la marginea Los Angeles-ului pentru a face loc terenului de baseball Dodger Stadium...
Revenind la jazz, îl aveam în arhivă pe baterist prezent pe 2 albume:
* Uludag (Helmut Bieler-Wendt, Peter Hollinger, Sabine Schäfer, Werner Cee) - Mau Mau (Review Records, 1988)
* Gestalt et Jive (Alfred „23” Harth, etc) – Gestalt et Jive -Live in Wiesbaden- (Creative Works Records, 1986)
.....și am mai adăugat acum alte câteva:
* (Wolfgang) Fuchs, (Fred) Van Hove, (Peter) Hollinger – ML BB 1 - Berliner Begegnung (FMP, 1983)
* Inneratem (Klaus Wilmans, Peter Hollinger, Ulrich Ingenbold) – Inneratem (View Records, 1984)
* Slawterhaus (Dietmar Diesner, Johannes Bauer, Jon Rose, Peter Hollinger) – Monumental (Intakt, 1993)
* Mani Neumeier & Peter Hollinger – Meet the Demons of Bali (Think Progressive, 1998)
* Srdan Ivanovic Blazin' Quartet – Sleeping Beauty (Le Coolabel, 2021)
„- Srdan Ivanovic (Bosnia & Herzegovina/France) - drums, keyboards, compositions, arrangements
- Andreas Polyzogopoulos (Greece) - trumpet
- Federico Casagrande (Italy) - guitar
- Mihail Ivanov (Bulgaria) - upright bass
& special guest: MAGIC MALIK (France) - flute”
....https://lenistern.bandcamp.com/ ("Dance")
* Leni Stern – Dakar Suite (LSR/Leni Stern Recordings, 2016)
* Leni Stern – 4 (LSR, 2020)
* Leni Stern – 3 (LSR, 2018)
* Leni Stern – Jelell (LSR, 2013)
* Susan Alcorn, Leila Bordreuil, Ingrid Laubrock – Bird Meets Wire (Relative Pitch, 2021)
* Susan Alcorn – The Heart Sutra (Arranged by Janel Leppin) (Ideologic Organ, 2020)
* Susan Alcorn (pedal steel gtr) – Soledad (Relative Pitch, 2015)
....set consistent de (1 + 4) + 3 cu noutăți și completări „una-și-una” (!) la discografiile chitaristelor, Leni Stern susținând și la voce excursiile ei africane cu aceeași secție ritmică senegaleză.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu